Home > Steun ons > Coen spaart voor...

Stichting COEN spaart heel concreet voor:

De kosten van het (jaarlijkse) kledingtransport

Elk jaar proberen we de door ons ingezamelde kleding naar Roemenië te laten transporteren. We weten dat we mensen met een beperking in Roemenië hiermee een zinvolle dagbesteding geven. De kosten van het transporteren van de kleding zijn ongeveer 2.000 euro per transport. De ingezamelde kleding zorgt daar voor werkgelegenheid. Dagelijks werken er o.l.v. Ds. Peter Makkai een aantal mensen met een beperking in het Iriszhuis (de sociale werkplaats) in Sfantu Georghe en in een tweede sociale werkplaats in Covasna. De kleding wordt gesorteerd en winkelklaar gemaakt. Zo hebben de andersbegaafden ter plaatse werk en verwerft men inkomsten om andere projecten draaiende te houden.

Project Beschermd wonen in Sfântu Gheorghe

Ds. Peter Makkai heeft het initiatief genomen voor de bouw van een unieke woongemeenschap voor mensen met een beperking in Sfântu Gheorghe. Hij wil deze mensen een plek bieden waar ze, onder begeleiding, zelfstandig kunnen wonen. Het complex kost veel. Gelet op de lange binding die wij hebben met Peter en zijn activiteiten in deze plaats willen we hem steunen met een financiële bijdrage van € 7.500 in de kosten van het realiseren van de bouw van deze woningen. We hebben tijdens ons bezoek in oktober gezien dat de plannen gereed zijn. Het wachten is nu nog op de laatste vergunningen voordat de bouw kan beginnen!

Thuiszorg in Huedin

In Huedin ondersteunen we de thuiszorg die hulp biedt aan mensen die hulp nodig hebben maar geen helper hebben. We hopen in 2019 ze te helpen aan rolstoelen van 80 cm breed, looprekken, po-stoelen, douchestoelen en anti-decubitus matrassen.

Deze mensen zijn meest oud, slecht ter been en afhankelijk van de zorg die geboden wordt door de verpleegster en verzorgsters van de thuiszorg van Diakonia. Ze doen erg goed en mooi werk!