Home > Steun ons > Coen spaart voor...

Stichting COEN spaart heel concreet voor:

De kosten van het (jaarlijkse) kledingtransport

Elk jaar proberen we de door ons ingezamelde kleding naar Roemenië te laten transporteren. We weten dat we mensen met een beperking in Roemenië hiermee een zinvolle dagbesteding geven. De kosten van het transporteren van de kleding zijn ongeveer 2.000 euro per transport. De ingezamelde kleding zorgt daar voor werkgelegenheid. Dagelijks werken er o.l.v. Ds. Peter Makkai een aantal mensen met een beperking in het Iriszhuis (de sociale werkplaats) in Sfantu Georghe en in een tweede sociale werkplaats in Covasna. De kleding wordt gesorteerd en winkelklaar gemaakt. Zo hebben de andersbegaafden ter plaatse werk en verwerft men inkomsten om andere projecten draaiende te houden.

Project: Pastorie en huis van de gemeente in Paleu

De vorige dominee verliet de gemeente en de gemeente is jarenlang verwaarloosd. Er was jarenlang één dienst per zondag en deze werd bezocht door slechts 10 bezoekers. Enige tijd geleden is ds. László Köteles bij de gemeente betrokken. Inmiddels zijn er twee diensten die door 80 á 120 mensen worden bijgewoond, is er een kinderclub, catechisatie en een jeugdclub. De uitdagingen blijven groot: evangelisatie en het diaconaal werk wil ds. Köteles weer oppakken. De pastorie is verwaarloosd doordat hij 10 jaar leeg heeft gestaan en compleet moet worden opgeknapt, de gemeente heeft hiervoor geen financiële middelen. Desondanks weten ds. Köteles en zijn vrouw zich in alles gedragen door Gods hand.

Op de foto is het niet goed te zien, maar de pastorie is echt flink verwaarloosd. Het dak van de pastorie is inmiddels gerenoveerd. In 2018 zal het gedeelte van de pastorie gerenoveerd worden waar catechesatie, club en ander gemeentewerk plaatsvindt. COEN heeft hiervoor een bedrag van 6.000 euro toegezegd.

Project De pastorie en huis van de gemeente in Paleu