Home > Connected > Afgeronde klussen > 2017

Herfstreis 2017 (14 tot 21 oktober)

deelnemers: Arno, Lise, Ralf, Elena, Marije, Anne en Dineke

Op zaterdag 14 oktober vertrekken we vanaf Eindhoven naar Debrecen. Dit keer met 7 personen. In het CE house aangekomen verdelen we de kamers en vertrekken gelijk om boodschappen te doen. In de winkel maken we dikke pret, paraplu's worden gedemonstreerd en met winkelwagentjes geraced. Een pakket voor de ouderen bestaat uit afwasmiddel, koffie, wasmiddel, een tafelzeiltje, rijst, keelsnoepjes, koekjes en melkchocola. Gelukkig hebben we ook dit keer genoeg sponsorgeld.

Op zondag bezoeken we de kerkdienst bij ds. Visky en is er tijd voor een boswandeling. Op maandag is het tijd om de pakketten klaar te maken. Tussen het bezoeken van ouderen zijn we aan hetklussen in het CE house. Wat we dit keer doen is een gedeelte van het tienjaren plan: muren sauzen en laminaat leggen. Met elkaar kunnen we deze enorme klus klaren. 's Avonds maken we een wandeling naar Oradeastad en bezoeken we tot groot plezier van Ralf de Mc.

Kerstreis (14 tot 21 december)

deelnemers: Geraldine, Rianne, Mirjam, Mark, Tessa, Menno, Nienke, Ronald en Dineke

Zaterdag 14 december moeten we vroeg uit de veren en vertrekken naar Weeze (Duitsland) om de vlucht naar Oradea te maken. We halen op het vliegveld de huurauto's op om vervolgens naar Oradea te rijden. Sandor staat al op de uitkijk en is blij met de grote groep omdat er veel werk verzet moet worden. Dit keer bezoeken we 124 granny's met een pakket van ons sponsorgeld en delen de boekjes van het GBS uit. Dit wil zeggen een christmascake, snoepjes, chocolade, koffie, thee en een stukje zeep. We kopen voor de kinderen nieuwe schoenen die we uitdelen tijdens het kinderkerstfeest. We bezoeken een oud christelijk ziekenhuis en worden ontvangen door de ziekenhuispastor. Zij bidt met ons en we zingen samen het Ere zij God met Geraldine op de dwarsfluit. Het klonk heel mooi! Nu werken we samen met Stichting Edukans die van te voren schoenendozen heeft gebracht die we mogen uitdelen in het ziekenhuis. Ook daar maken we artsen en verpleegkundigen blij met koffie. In het CE house vind een maaltijd plaats voor 100 arme mensen, we helpen met tafel dekken, eten uitdelen en delen een sponsorpakketje uit. We zijn onder de indruk van de dankbaarheid van de mensen. We sluiten aan bij het kerstfeest van de jeugdvereniging waarbij we verschillende liederen samen kunnen zingen. Na weer vele indrukken nemen we afscheid van het team en Sandor.