Home > Connected > Afgeronde klussen > 2018

Herfstreis 2018

In de herfst van 2018 is Dineke op pad geweest met Marianne, Arno, Evert en Anne. We vertrekken 20 oktober 2018 vanaf Eindhoven naar Debrecen. Nadat we al onze spullen herverdeeld hebben kunnen ook de boekjes van het GBS mee. Omdat Evert nog nooit gevlogen heeft probeerde hij alle knopjes uit en laag de hele reis met zijn neus tegen de ruit (maar hij heeft wel hele mooie foto's) We halen de huurauto op en vertrekken naar Oradea. Zondag bezoeken we de kerk van ds. Visky. De psalmen konden we meezingen ende preek werd vertaald. Daarna gingen we bij de dominee koffiedrinken. Op maandag hebben we na de dagopening uitgebreid ontbeten. En gingen we boodschappen doen voor 150 ouderen, een groot avontuur. Die dag hebben we de pakketten klaargemaakt en genoten van een heerlijk diner. Bij thuiskomst haalden de jongens de klink uit de deur van de douche zodat de meiden niet konden douchen. Dinsdag, so heeft zich verslapen helaas geen koffie. De jongens hebben het guesthouse bij het CE house opgeknapt. Witten en laminaat gelegd. De meiden hebben de granny's bezocht en pakketten uitgedeeld. We hebben veel mensen ontmoet die eenzaam en arm zijn. Ook zijn er veel problemen doordat men zelf palinka stookt, dit is een typisch roemeense drank daardoor is er veel alcoholverslaving. De mensen zijn blij met onze komst en de pakketten en tonen hun dankbaarheid door knuffels en zoenen. Bij alle mensen hebben we een boekje achtergelaten van het GBS. Tijdens onze laatste avond in Roemenië mochten we bij een bijeenkomst zijn van de naschoolse opvang. We hielden een bijbelstudie en hebben we spelletjes gespeeld. Voor de ouders werd een lezing gehouden over sociale media.

Het was een goede gezellige en werkzame week.

Kerstreis (13 tot 20 december 2018)

deelnemers: Geurt, Mirjam, Ronald, Mart, Marije, Menno Geraldine, Johan en Dineke

Onze allereerste taak is sponsorgeld meenemen voor boodschappenpakketten voor de ouderen en goede schoenen voor kinderen van de naschoolse opvang. Aan klussen komen we deze reis niet toe. Want we moeten alle pakketten, in samenwerking met stichting Dorcas, te bezorgen bij de ouderen. De kerstmaaltijd te verzorgen voor 100 mensen uit de heggen en steggen. Schoenen inkopen voor de kinderen. Dit is altijd een hele klus. Per tweetal zoeken we de schoenen bij elkaar.We vieren het kinderkerstfeest mee en houden een gezamenlijke maaltijd. De volgende avond schuiven we aan bij de jeugdvereniging om met hen het kerstfeest te vieren. Het is een drukke week met veel indrukken van blijdschap, armoe, samen delen, eenzaamheid en saamhorigheid.