Home > Meehelpen? > Werkvakantie Connected

Werkgroep Connected

djadeurloo@gmail.com

Werkvakantie Connected

Stichting Connected - Hart voor het Asociatia Pro Christo et Ecclesia, is een werkgroep onder Stichting COEN

De Bijbel is een belangrijk fundament en voor ons de motivatie waarvoor wij deze reizen voor jongeren organiseren. Wij verlangen ernaar om met jullie licht te laten schijnen in de vaak zo sombere levens van deze mensen. ‘Laat uw licht zo schijnen voor de mensen, dat zij uw goede werken zien en uw Vader, Die in de hemelen is, verheerlijken’ (Mattheüs 5 : 16). Als we op reis gaan, willen de dagen in Oradea ook samen beginnen met een dagopening. Het is belangrijk om samen de ervaringen te delen, ook omdat sommige situaties schrijnend en heftig zijn. Daarnaast willen we de nood in Roemenië in gebed bij de Heere te brengen en Hem vragen om kracht en wijsheid om dit werk te kunnen blijven doen.

Het  Asociatia Pro Christo et Ecclesia is het kloppende hart in Oradea (Roemenië), waar vandaan alle werkzaamheden in de omgeving georganiseerd en uitgevoerd worden. Tegelijkertijd is dit gebouw een thuis voor vele (arme) mensen, waar ze geborgenheid en warmte kunnen vinden in hun vaak sombere bestaan. Het is een voormalig weeshuis en er worden nog  steeds jongeren opgevangen die een opleiding krijgen en daarmee hoop voor de toekomst. Tevens ontvangt en begeleidt  Asociatia Pro Christo et Ecclesia kinderen in naschoolse opvang en worden er Bijbelstudies en zangmiddagen gehouden. De ouderen kijken erg naar deze Bijbelstudies uit omdat zij vaak erg eenzaam zijn.

De maatschappelijk werkers van  Asociatia Pro Christo et Ecclesia bezoeken (naast de werkzaamheden in  Asociatia Pro Christo et Ecclesia) maandelijks 150 eenzame en arme bejaarden. Dit noemen ze het Granny-project. Deze ouderen krijgen een voedselpakket in samenwerking met Dorcas, die wij o.a. mogen uitdelen als we met een groep in Oradea zijn. Het team wat van maatschappelijk werkers is eigenlijk te klein om de vele bergen werk te kunnen verzetten en daarom is jouw hulp meer dan welkom! Je kunt met jouw hulp en inzet en het verzamelde sponsorgeld een enorm verschil maken! Voor de medewerkers van  Asociatia Pro Christo et Ecclesia, maar zeker ook voor de (vaak kans-) arme Roemenen die hun leven en de toekomst vaak somber inzien!

Het streven van Connected is dat we 2-3 x per jaar naar Oradea gaan om hen te helpen met het vele werk en de ouderen te bezoeken. Evt. mee te draaien met het werk voor de kinderen en bijbelstudie te houden met de jongeren. Raadpleeg het overzicht voor de reisdata via de site.

De werkzaamheden die we meestal uitvoeren zijn:

Boodschappen doen voor de voedselpakketten en inpakken als voedselpakket.

Met de maatschappelijk werkers voedselpakketten uitdelen bij de 145 ouderen in (de omgeving van) Oradea. Soms pakken we gezamenlijk een klus aan, denk aan verven of witten.

We zorgen hierbij voor een evenwichtige verdeling in de activiteiten, zodat iedereen overal aan mee kan werken.

Voor iedere reis is het de bedoeling dat je zelf ook actief aan het werk gaat om sponsorgeld te genereren van minimaal € 400,-

Sponsorgeld kan je overmaken naar het IBAN-rekeningnummer: NL02 RABO 0320 8866 89 ten name van Stichting COEN - Connected, onder vermelding van Sponsorgeld maand, jaar en je naam.

Het reisgeld bedraagt 500,- graag naar ditzelfde nummer en als je het bedrag hebt overgemaakt is dit  je bewijs van inschrijving. Na de inschrijving ontvang je een betaalbewijs.

Omdat wij een werkgroep zijn onder Stichting COEN zijn wij een Algemeen Nut Beogende Instelling.

Dit betekent dat een gift aftrekbaar is van de Belasting!

Ben je nieuwsgierig geworden? Vraag informatie aan:

Dineke Deurloo voorzitter

djadeurloo@gmail.com

Of

Rianne Kats secretaresse

ri_kats@hotmail.com

Johan Alderden,

Penningmeester

ACTIVITEITENhttps://www.zoekhonden.com/wp-content/uploads/2015/11/anbi-logo.png

actie voor Ce house 2024 kaartverkoop /  walnoten / sierfruit

Reisdata 2024: 14 t/m 22 oktober en 21 t/m 29 oktober

Connected - Hart voor Asociatia Pro Christo et Ecclesia is een werkgroep onder Stichting COEN