Home > Connected > Acties voor CE house > oktober 2020 Bloembollen drive thru

Drive thru bloembollen oktober 2020

We hebben een prachtige actie kunnen houden in oktober. Nl. de verkoop van bloembollen, kaarten en snoep. De actie werd ondersteund vanuit verschillende hoeken. Alle netwerken werden ingezet. We mochten een prachtig bedrag ophalen van 800,00 euro! Nadat we de schoenen hadden gekocht en een flinke korting ontvingen, hielden we nog 350,- euro over.Dit bedrag hebben we door het aantal kinderen  gedeeld en daarvoor extra voeding gekocht waar men erg dankbaar voor was. We haalden zelfs de krant! Gezegend boven bidden en denken!

Toen konden we het volgende bericht op facebook plaatsen:

De noodhulp kinderschoenen actie is GESLAAGD! Afgelopen week hebben Sandor(directeur) en Martin (Nederlander, vrijwilliger) de schoenen voor de kinderen gekocht. Nu de opvang niet open mag, vanwege Corona, worden de kinderen regelmatig thuis bezocht. Martin vertrekt door de stad met een drietal schoenendozen. Martin: Ja, daar achter die orthodoxe kerk met fonkelende torentjes linksaf en vijf minuten later sta ik voor het hoge grijze flatgebouw waar David en Enikő wonen. Ze staan me al voor het venster op te wachten, dolenthousiast als ze zijn! Ja, de schoenen staan ze goed en zitten als gegoten!

Aan het einde van de middag zit ik samen met Rebeka in de tochtige kamer van haar armoedige woning. Een paar blokken hout in de hoek bij de kachel liggen klaar voor de kille winteravonden. Ze vertelt honderduit over haar familiegeschiedenis, haar moeder die met twee jongere broers in een kindertehuis zijn opgegroeid. Ze straalt als ze de schoenendoos openmaakt en ze de roze meiden schoenen aantrekt! "Nagyon köszönöm!" Hartelijk dank voor de mooie schoenen!

Nieuwe schoenen voor kinderen in Roemenië dankzij COEN en Connected

dinsdag 3 november 2020

NIJKERK De stichting COEN en Connected uit Nijkerk hebben er zaterdag met een verkoopactie voor gezorgd dat 27 kinderen uit Roemenië nieuwe schoenen krijgen. De verkoop vond, geheel coronaproof, plaats op de Watergoorweg. Iedere tien minuten kwam iemand een pakketje ophalen dat langs de weg stond.

Middels deze sponsoractiviteit kunnen diverse kinderen die worden opgevangen in Julia’s Home in het Roemeense Oradea worden voorzien van nieuw schoeisel. Wilt u ook deze kinderen aan nieuwe schoenen helpen? Stort u gift op rekeningnummer: Stichting commissie oosteuropa NL02RABO0320886689 o.v.v. kinderschoenen actie.

image.png