Home > Projecten in Roemenië > 2017 - Kozijnen en deuren Casa Filadelfia

2017 - Kozijnen en deuren Casa Filadelfia

• Periode            : 2017
  • Omschrijving  : 16 nieuwe deuren en kozijnen
  • Locatie            : Ghiroda (vlakbij de grote stad Timisoara)

De Nederlandse Ingrid van der Velde is bijna 15 jaar geleden in Roemenië terechtgekomen en is daar een kindertehuis, onder de naam Casa Filadelfia, begonnen. ‘In het kindertehuis worden momenteel 12 kinderen opgevangen in de leeftijd van 8 tot 15 jaar. De kinderen zijn of door de ouders afgestaan na hun geboorte door de ouders of via de kinderrechter uit huis geplaatst. Het vraagt veel energie, wijsheid, geduld en liefde om met hen te wonen en te werken.’ vertelt Ingrid.

Sinds Roemenië in de Eurozone is gekomen hebben er veel veranderingen plaatsgevonden, wat het voor het kindertehuis niet makkelijker maakt. De prijzen van energie en water zijn enorm gestegen en stijgen nog. Ook de wetgeving is voortdurend in verandering waardoor men genoodzaakt is steeds wijzigingen aan te brengen binnen Casa Filadelfia. In de zomervakantie van 2017 zijn er 16 nieuwe deuren en kozijnen geplaatst in Casa Filadelfia. De inwoners, vrijwilligers en aannemer hebben er een flinke klus aan gehad. Nu de klus geklaard is is het elke dag weer genieten!