Home > Nieuws > Potgrondactie (9 maart) en kledinginzameling (1...

Potgrondactie (9 maart) en kledinginzameling (16 maart)

Stichting COEN zet zich al meer dan 25 jaar in voor diverse projecten in Roemenië.

De projecten die we daarbij ondersteunen zijn gericht op het verbeteren van de omstandigheden van kinderen en gehandicapten. Daarnaast zijn er ook contacten met diverse stichtingen in Roemenië die we met geld en goederen onze steun bieden.

Ondanks dat Roemenië in de afgelopen jaren verder ontwikkeld is, hebben met name gehandicapten en zigeunerkinderen het nog altijd erg moeilijk. Er zijn voor deze groepen weinig tot geen voorzieningen in Roemenië. Daarom is het werk van de stichting COEN ook na ruim 25 jaar nog onverminderd belangrijk.

Ook in 2019 zijn er weer een aantal projecten waaraan we mogen meewerken, waaronder een bijdrage aan het bouwen van een huis waar mensen met een beperking begeleid zelfstanding kunnen wonen. Het gehele project kost 450.000 euro. COEN zet zich in voor één appartement van dit project. Daarnaast blijven we  kleding inzamelen voor een werkvoorziening voor mensen met een beperking in Roemenië.

Om dit te kunnen doen organiseren we de volgende acties:

De jaarlijkse potgrondactie, deze vindt dit jaar plaats op zaterdag 9 maart. Vanaf ongeveer half tien zullen de vele vrijwilligers huis aan huis de beste kwaliteit potgrond en koemestkorrels aanbieden. Dit jaar zullen de zakken iets kleiner zijn dan voorgaande jaren!

De prijzen zijn voor de

potgrond:                1 zak van 36 liter    € 3,50

3 zakken                 € 10,00

Koemestkorrels   : 1 zak van 10 kg       € 7,00

Hiermee zorgt u goed voor uw tuin en draagt u een steentje bij aan onze doelen in Roemenië.

Bent u op de dag van de actie niet thuis of woont u in het buitengebied en wilt u toch meedoen aan de actie? Dan kunt u uw bestelling ook telefonisch doorgeven. Uw bestelling wordt dan vooraf thuis bezorgd. Voor de bestelling kunt u onderstaande nummers bellen.We hopen op uw steun zodat we ons mooie werk in Roemenië kunnen voortzetten.

Wilt u geen potgrond- of koemestkorrels, dan is uw gift van harte welkom! NL 98 RABO 0347 840000 t.n.v. Stichting COEN.

Informatie of bestellen kan bij Dirian Aarnoudse, tel.06-11948963 of Henk van Asperen, tel. 033-2457670 of via het volgende emailadres: potgrondCOEN@gmail.com We hopen ook dit jaar weer veel bestellingen te mogen noteren!

Op 16 maart wordt er weer een kledinginzameling georganiseerd, u kunt uw schone en nog goed draagbare kleding en schoenen inleveren vanaf 9:00 uur tot ca. 11:30 uur op de volgende locaties:

De Fontein, Ds. Kuypersstraat 2 of in De Kandelaar, Meinsstraat 4a of in De Opstandingskerk, Hoefslag 132

Informatie opvragen kan bij

Dirian Aarnoudse, tel.06-11948963 of Henk van Asperen, tel. 033-2457670