Home > Nieuws > Kledinginzamelingsactie

Kledinginzamelingsactie

Op D.V. zaterdag 25 maart organiseert Stichting COEN weer een kledingactie, op drie locaties in Nijkerk. Heeft u al een voorjaarsschoonmaak gedaan en uw kleding uitgezocht? Hopelijk zit er nog kleding bij voor Roemenië?

Op zaterdag 25 maart kunt u ’s morgens tussen 9.00 en 11.30 uur schone en nog goede kleding, maar ook schoenen inleveren bij de volgende adressen:

- De opstandingskerk (Hoefslag 132)

- De Kandelaar (Meinsstraat 4a)

- De Fontein (Ds. Kuypersstraat 2)

Vanwege strengere controles bij de douane moet de kleding in dozen getransporteerd worden naar Roemenië. U helpt ons erg als u uw kleding in dozen kunt aanleveren.

Het inzamelen van kleding en daarna het vervoer naar Sfantu Gheorghe blijft een belangrijk actiepunt voor onze stichting. Jaarlijks hopen wij ca. 45 m3 kleding te transporteren naar Roemenië. Hiermee kunnen we, onze medemensen in Roemenië weer extra kleding en werkvoorziening bieden.  De kleding die u brengt zorgt daar voor werkgelegenheid. Dagelijks werken er o.l.v. Ds. Peter Makkai een aantal mensen met een beperking in het Iriszhuis in Sfantu Georghe aan het sorteren van de kleding, die o.a. wij aanleveren.  De kleding wordt daar professioneel gesorteerd en waar nodig hersteld en gestreken. Daarna wordt deze kleding verkocht in tweedehandswinkels. In een aantal van deze winkels werken ook mensen met een beperking. Zo hebben deze mensen ter plaatse werk, dat ze heel graag verrichten. Tevens verwerft men inkomsten om andere projecten draaiende te houden.  Kunt u de kleding zelf niet brengen op zaterdag 25 maart, bel dan Gerard van Veelen (06-48308412) of Henk van Asperen (033-2457670)