Home > Nieuws > Kledinginzamelingsactie 7 november

Kledinginzamelingsactie 7 november

De eerstvolgende kledinginzameling is gepland op 7 november onder het voorbehoud van hoe de corona zich ontwikkeld. Hebt u uw kleding al uitgezocht met de winter in het vooruitzicht, kan het 7 november ingeleverd worden voor de mensen in Roemenië.

De kleding die u brengt zorgt daar voor werkgelegenheid.  Dagelijks werken er o.l.v. Ds. Peter Makkai een aantal mensen met een beperking in het Iriszhuis in Sfântu Georghe aan het sorteren  van de kleding , die o.a. wij aanleveren. Hoe meer kleding wij brengen, des te meer werk wij aan hen verschaffen.

Het inzamelen van kleding en daarna het vervoer naar Sfântu Gheorghe blijft een belangrijk actiepunt voor onze stichting.

De kleding wordt daar professioneel gesorteerd, o.a. in het Iriszhuis, de sociale werkplaats van de stichting Diakonia, en waar nodig hersteld en gestreken. Daarna wordt deze kleding verkocht in tweedehandswinkels. In een aantal van deze winkels werken ook mensen met een beperking. Zo hebben de andersbegaafden ter plaatse werk, dat ze heel graag verrichten. Tevens verwerft men inkomsten om andere projecten draaiende te houden.

Stichting COEN organiseert op D.V. zaterdag 7 november weer een kledingactie, op drie locaties in Nijkerk.

U kunt ’s morgens tussen 9.00 en 11.30 uur schone en goed draagbare kleding, maar ook schoenen (apart verpakt) inleveren bij de volgende adressen:

• De Opstandingskerk (Hoefslag 132),
  • De Kandelaar (Meinsstraat 4a),
  • De Fontein (Ds. Kuypersstraat 2).