Home > Nieuws > Kledinginzameling 7 november gaat door

Kledinginzameling 7 november gaat door

Heeft u uw kleding al uitgezocht met het najaar in het vooruitzicht? Zit er nog kleding bij voor de mensen in Roemenië?

De kleding die u brengt zorgt daar voor werkgelegenheid.  Dagelijks werken er o.l.v. ds. Peter Makkai een aantal mensen met een beperking in het Iriszhuis in Sfântu Gheorghe aan het sorteren  van de kleding , die o.a. wij aanleveren. Hoe meer kleding wij brengen, des te meer werk wij aan hen verschaffen.

Het inzamelen van kleding en daarna het vervoer naar Sfântu Gheorghe blijft een belangrijk actiepunt voor onze stichting. Dankzij de tot nu toe ingezamelde kleding hopen wij dit jaar nog kleding te transporteren naar Roemenië, met in totaal meer dan 40 m3 aan kleding.

De kleding wordt daar professioneel gesorteerd, o.a. in het Iriszhuis, de sociale werkplaats van de stichting Diakonia, en waar nodig hersteld en gestreken. Daarna wordt deze kleding verkocht in tweedehandswinkels. In een aantal van deze winkels werken ook mensen met een beperking. Zo hebben de andersbegaafden ter plaatse werk, dat ze heel graag verrichten. Tevens verwerft men inkomsten om andere projecten draaiende te houden.

Stichting COEN organiseert op D.V. zaterdag 7 november weer een kledingactie, op drie locaties in Nijkerk.

U kunt ’s morgens tussen 9.00 en 11.30 uur schone en goed draagbare kleding, maar ook schoenen (apart verpakt) inleveren bij de volgende adressen:

-        Buizerdlaan 1, tegenover De Opstandingskerk,

-        De Kandelaar (Meinsstraat 4a),

-        De Fontein (Ds. Kuypersstraat 2).

Door de Corona pandemie dienen de kleding- en schoenen zakken/dozen direct in de aanwezige aanhanger gelegd te worden. Deze keer zal de kleding niet gesorteerd worden in de kerkgebouwen.  De regels rond Corona wijzigen soms zo snel dat we u aanraden bij twijfel of de actie wel doorgaat onze website te raadplegen. Of neem contact op met Gerard van Veelen (06-27061280) of Henk van Asperen (033-2457670).