Home > Nieuws > GEEN Potgrondactie

GEEN Potgrondactie

De in Nijkerk ingeburgerde jaarlijkse Potgrond actie van stichting Commissie Oost Europa Nijkerk (COEN) in begin maart, kan helaas dit jaar niet plaatsvinden. Gezien de corona maatregelen van de overheid heeft het bestuur besloten om dit jaar de potgrondactie te annuleren. De overheid stelt namelijk "blijf zo veel mogelijk thuis" en "ontmoet zo min mogelijk mensen". De vele vrijwilligers die ons elk jaar altijd fantastisch helpen, lopen bij de actie een verhoogd risico.

Ondanks het missen van de opbrengst uit de potgrondactie is COEN voornemens om dit jaar de nodige donaties te doen voor de hulpbehoevende en minderbedeelde mensen in Roemenië. Om deze financiele steun mogelijk te maken, worden onze reserves benut en vinden er mogelijk alternatieve acties plaats.

Beste vrijwilligers van de potgrondactie, dit jaar helaas geen potgrondactie. Bij velen van jullie staat de actie standaard in de agenda en is het als het ware een vast uitje. Wij waarderen jullie bereidwilligheid om de afgelopen jaren te helpen, nogmaals bedankt. We hopen jullie bij een volgende potgrondactie weer te mogen verwelkomen.