Home > Nieuws > Dringend opslagruimte gezocht

Dringend opslagruimte gezocht

Stichting COEN (Commisie Oost-Europa Nijkerk) ondersteunt al jaren kansarme en anders begaafde mensen in Roemenië. Dit doen we onder meer door kledinginzamelingsacties.

Hoe werkt dit? De kleding die in Nederland wordt opgehaald transporteren we naar het Roemeense stadje Sfantu Gheorghe. Deze kleding wordt in Roemenië gesorteerd en waar nodig hersteld en netjes gemaakt. Daarna wordt de kleding verkocht in winkeltjes die gerund worden door anders begaafden. De kopers zijn veelal de armsten en minder bedeelden in de stad. Het mes snijdt aan meerdere kanten: het creëert werkgelegenheid voor andersbegaafden, arme gezinnen kunnen tegen weinig kosten kleding kopen en dit en andere projecten in Roemenië kunnen met de opbrengsten draaiende gehouden worden of uitgebreid.

De kleding transporteren we 1 of 2 keer per jaar en slaan we tijdelijk op in Nijkerk. Helaas komt onze huidige opslagruimte te vervallen vanwege een andere bestemming. De inzameling heeft een grote bekendheid in de omgeving Nijkerk en veel mensen zijn hierbij betrokken. Zoiets moois willen we in stand houden! Zonder opslag kan deze belangrijke activiteit niet doorgaan.

Kortom: help mee om kleding te kunnen transporteren en zo dit mooie project draaiend te houden. Dit kan door opslagruimte aan te bieden in Nijkerk of de directe omgeving. Kent u iemand of heeft u zelf ruimte? Laat het ons weten! Wat zoeken we? Een droge opslag, circa 50m3 (iets meer of minder mag) en in (de omgeving) Nijkerk. Contact opnemen kan met Gerard van Veelen (06-27061280) of Henk van Asperen (033-2457670).