Home > Nieuws > COEN Kledinginzamelingsactie 14 maart 2020

COEN Kledinginzamelingsactie 14 maart 2020

Heeft u uw kleding al uitgezocht met het voorjaar in het vooruitzicht? Zit er nog kleding bij voor de mensen in Roemenië?

De kleding die u brengt zorgt daar voor werkgelegenheid.  Dagelijks werken er o.l.v. Ds. Peter Makkai een aantal mensen met een beperking in het Iriszhuis in Sfântu Georghe aan het sorteren  van de kleding , die o.a. wij aanleveren. Hoe meer kleding wij brengen, des te meer werk wij aan hen verschaffen.

Het inzamelen van kleding en daarna het vervoer naar Sfântu Gheorghe blijft een belangrijk actiepunt voor onze stichting. Dankzij de ingezamelde kleding hebben wij in 2019 zelfs 2 keer kleding kunnen transporteren naar Roemenië, met in totaal meer dan 100 m3 aan kleding.

De kleding wordt daar professioneel gesorteerd, o.a. in het Iriszhuis, de sociale werkplaats van de stichting Diakonia, en waar nodig hersteld en gestreken. Daarna wordt deze kleding verkocht in tweedehandswinkels. In een aantal van deze winkels werken ook mensen met een beperking. Zo hebben de andersbegaafden ter plaatse werk, dat ze heel graag verrichten. Tevens verwerft men inkomsten om andere projecten draaiende te houden.

Stichting COEN organiseert op D.V. zaterdag 14 maart weer een kledingactie, op drie locaties in Nijkerk.

U kunt ’s morgens tussen 9.00 en 11.30 uur schone en goed draagbare kleding, maar ook schoenen (apart verpakt) inleveren bij de volgende adressen:

• De Opstandingskerk (Hoefslag 132),
  • De Kandelaar (Meinsstraat 4a),
  • De Fontein (Ds. Kuypersstraat 2).