Home > Nieuws > COEN kipkerstactie 2023

COEN kipkerstactie 2023

Moet u zich eens voorstellen, een eenzame oudere, 65 plus. Officieel in armoede levend in een land als Roemenië. We kennen de beelden vast wel.

Christelijke Stichting Diakonia (CFD) uit Roemenië bekommert zich om deze eenzame, arme ouderen. Ze zetten zich in om thuiszorgdiensten te leveren, waarin ze basispakketten voor voedsel, gezondheids- en hygiënemateriaal aanleveren. Elke oudere heeft een pakket van 10-12 kilo per maand nodig om te kunnen overleven in de zware omstandigheden die Roemenië kent.

De ouderen die in aanmerking komen voor deze zorg zijn dus 65 jaar of ouder, leven van minder dan 1900 RON (380 euro) per maand. CFD levert maandelijks pakketten aan zo’n 130 ouderen in verschillende steden en dorpen, waaronder Vlaha. Ook leveren ze materiaal aan groepsevenementen waardoor de ouderen contact hebben met gelijkgestemden, want vaak staan ze er helemaal alleen voor, zonder jonge familie of digitale communicatiemogelijkheden en -vaardigheden.

Als COEN willen wij CFD dit jaar helpen door met de kerstactie voldoende op te halen om alle ouderen in Vlaha het hele jaar van pakketten te voorzien. Daarvoor in een netto opbrengst van zo’n 2000 euro nodig. Ter vergelijk: vorig jaar haalden we het mooie bedrag van €1760,00 op. Dus als we daar met elkaar nog een schepje bovenop kunnen doen, zou dat geweldig zijn.

Hoe mooi zou het zijn als wij, hier in Nijkerk en omstreken, onze vriezer kunnen vullen met de lekkerste kipproducten en tegelijk de ouderen in Vlaha een jaar lang kunnen steunen? Wellicht denkt u nu ook aan ouderen in uw omgeving, die u kunt verrassen met een heerlijke kiprollade of een lekkere grillworst.

Uw bijdrage zorgt er voor dat we de basispakketten, het transport daarvan en de onderlinge ontmoeting van de ouderen kunnen financieren. We rekenen daarom op uw hartelijke steun!

In het kort: U een volle vriezer, zij een volle maag. Beiden een warm gevoel!

Afhalen van uw bestelling kan op zaterdag 23 december 2021 tussen 8:30 en 10:30 uur bij 'De Kandelaar', Meinsstraat 4a, 3862 AE Nijkerk

Bestellen kan via: dit online fomulier

Alvast bedankt voor uw bestelling, namens de de ouderen uit Vlaha, Roemenië en stichting COEN!